Opslag på de sociale medier om Lumio...
Jeg bruger skabelonerne i Lumio på mange forskellige måder i undervisningen. I videoen kan I se skabelonen “Game show” i brug. Jeg brugte “Game show” til at repetere lektionens indhold sammen med eleverne.
Skabelonerne er meget nemme at bruge, og dette gælder også “Game show”. Først tilføjer man selv det spørgsmål, som man synes eleverne skal have. Derudover skal man beslutte om det skal være et sandt/falsk spørgsmål eller multiple choice.
Når man har skrevet alle sine spørgsmål og svar, så kan man gå i gang.
Mine elever ville gerne have en ekstra omgang af “Game show”. Så jeg lavede en på under 10 min., som vi kunne bruge til socialt trivsel inden pausen.
Når man skal lager og indlærer ny viden, så skal den nye viden ofte repeteres og bruges på forskellige måder. Jeg har blandt andet stor fokus på, at eleverne også “leger” det ind.
Det kan jeg blandt andet gøre med “Speedup” fra Lumio.
På billederne kan I se hvordan eleverne sammen og alene arbejder med “Speedup” fra Lumio.
Eleverne har hver deres racerkører. Undervejs får eleverne stillet forskellige spørgsmål. Jeg har indtastet spørgsmålene og svarmulighederne.
Eleverne oplever det som en leg, og prøver ofte “Speedup” flere gange.
Jeg er vild med teknologier der kan gøre undervisningen spændende og interessant. Det oplever jeg Lumio fra SMART Technolgies kan hjælpe mig med.
Min 6. klasse har for nyligt afprøvet Lumio for første gang, og aktiviteterne "Word search" og "Fill in the blanks", som I kan se på billederne.
De var vilde med det, og da vil skulle gennemgå opgaverne havde stor set alle eleverne hånden oppe. Det var bare fedt.
I denne uge sagde en elev til mig: "Charlotte jeg glæder mig til naturfag, for jeg synes det er fedt, når vi bruger Lumio."
Det er skønt når man arbejder med teknologier, som gør, at eleverne glæder sig til at lære noget.
Copyright © Charlotte Damgaard Hansen